Retourneren

 

Het kan natuurlijk voorkomen dat je toch besluit om een product niet te houden. Bij Koopjedeal bieden we je 30 dagen de tijd om aan te geven dat je een product wilt retourneren. Na deze 30 dagen heb je nog eens 14 dagen de tijd om jouw pakketje terug te sturen. Om alles in goede banen te leiden zijn er enkele simpele procedures welke je hieronder kan lezen. Let op: de retourkosten liggen bij jou als klant, tenzij de producten al beschadigd zijn bij ontvangst.

Niet goed? Geld terug! 

De Nederlandse wet bepaalt dat je recht hebt op een zichttermijn van 14 dagen. Koopjedeal verlengt deze termijn voor onze klanten tot 30 dagen. Dit doen wij zodat jij rustig de tijd kan nemen om te kijken of het product daadwerkelijk iets voor jou is. Als je dan een product wil retourneren, moet het wel aan een paar voorwaarden voldoen:

  1. Het product mag niet gebruikt zijn. Je mag het product bekijken en beoordelen net zoals je dat in een fysieke winkel zou doen. 
  2. Het product is onbeschadigd. Het product wordt in de oorspronkelijke staat naar ons geretourneerd. Deze voorwaarde heeft ook betrekking op eventuele accessoires.  
  3. Indien er sprake is van een uitzondering op de vrijwillige 30 dagen zichttermijn staat dit op de productpagina vermeld. 

Producten met afwijkende retourvoorwaarden

Er zijn een aantal producten waarop afwijkende retourvoorwaarden van toepassing zijn. Het gaat hierbij om: 

  1. Producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden indien de verzegeling na levering is verbroken;
  2. Vouchers, cadeaukaarten en andere digitale producten die reeds in gebruik genomen zijn;
  3. Audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  4. Levende producten zoals planten. Dit omdat het bederfelijke producten betreft.

Informatie over een defect product of verkeerde levering

Is het product beschadigd, defect of incompleet geleverd? 
Dan lossen we dit natuurlijk zo snel mogelijk op! 

Lees meer

Informatie over het ruilen van een product 

Wil je een product ruilen? Geen enkel probleem, dat kan! Wij kunnen het product omruilen voor het gewenste exemplaar. Dit kan hetzelfde product zijn, maar het kan ook een duurder of goedkoper product zijn. Als je geld terugkrijgt of moet bijbetalen, dan handelen we dit ook meteen voor je af.  

Lees meer

Informatie over garantie

Is het product defect geraakt? Vaak heb je dan recht op garantie. Wij geven standaard 1 jaar garantie op elektronische producten.

Lees meer

Is iets nog niet helemaal duidelijk?

Zijn er nog punten die niet helemaal duidelijk zijn? Op onze FAQ-pagina kan je het antwoord op veel vragen terugvinden. Mocht dit niet voldoende zijn, kan je natuurlijk altijd contact met ons opnemen. Onze medewerkers helpen je graag verder!

Aanmelden retourzending

Let op: heb je een bestelling geplaatst voor 1 juli 2019? Stuur dan een e-mail naar [email protected]

  1. Ga naar deze deze pagina en klik op en meld je aan met je ordernummer en e-mailadres;
  2. Doorloop alle stappen;
  3. Geef je pakketje af bij het gekozen postkantoor;
  4. Wij zullen het bedrag uiterlijk binnen 7 dagen na aanmelding van herroeping terugstorten.
Retour aanmelden

Een retourzending aanvragen via de mail? 

  1. Stuur een mail naar [email protected] en geef daarbij zo volledig mogelijk antwoord op de volgende vragen. Hierdoor kunnen wij u zo goed mogelijk van dienst zijn.
    • Wat is je ordernummer?
    • Welk product wens je te retourneren?
    • Wat is hier de reden van? (Daar leren wij van)
    • Wil je je geld terug of een nieuw product?
    • Wat is de staat van het product?
    • Is het product in gebruik genomen?
    • Wat is de staat van de verpakking?
  2. Wij verwerken jouw aanvraag binnen 5 werkdagen;
  3. Nadat jouw aanvraag is goedgekeurd ontvang je een e-mail met daarin alle informatie om jouw product retour te sturen. 

Product retourneren middels het modelformulier herroeping

Ook dit is mogelijk, maar in dit geval dien je mogelijk zelf de kosten voor retourneren te betalen bij het postkantoor. Download/bekijk hier het modelformulier herroeping.

Contact opnemen kan altijd